Jóga představuje skvělý způsob, jak posílit tělo, a zároveň zklidnit mysl. Existuje mnoho různých stylů, které se od sebe liší. Některé jsou pomalejší, některé rychlejší, některé jsou klidné a jiné naopak dynamické. Proto si bezpochyby i vy najdete ten svůj! Vyzkoušet můžete například: 

HATHA JÓGA

Hatha jóga je základem pro všechny styly jógy a jestli s jógou nemáte žádné zkušenosti, doporučovali bychom vám začít právě s ní. Je pomalejší, nenáročná a je zaměřená především na zklidnění mysli. Zároveň je vhodné začít s jógou pod vedením zkušeného instruktora, vyzkoušet můžete například naše oblíbené jógové studio Karma Yoga (https://www.karmayoga.cz).

VINYASA JÓGA

Vinyasa jóga posiluje a protahuje svaly, je plynulá, má pravidelný rytmus založený na dechu, jednotlivé pozice na sebe navazují a zapojuje se při nich jógový dech udžájí. 

ASHTANGA JÓGA

Ashtanga je opravdu dynamický a silový styl jógy. Jednotlivé pozice jsou striktně seřazeny do sérií, jsou spojené vinyasou (přechod mezi sériemi) a zapojuje se dech udždžají (jógový dech skrz hlasivkovou štěrbinu).

A co ke cvičení potřebujete? Moc toho není, což je ohromná výhoda jógy! Základem je kvalitní jógamatka, případně jógové pásky nebo bločky. Jógové bločky napomáhají ke správnému držení pozic, k hlubšímu protažení i k získání rovnováhy těla. Důležité je také pohodlné oblečení a příjemné prostředí (vonné olejíčky, svíčky…). Hlavně ale nezapomínejte na to nejdůležitější…

It’s not about being good at yoga. It’s about being good to yourself. Namaste!